Google+ Followers

Thursday, January 1, 2015

Orientasi Darjah 1

Assalamualaikum w..b.t

Alhamdulillah semalam anak sulung saya dah pun menjalani hari persekolahan yang pertama untuk Tahun 1 iaitu hari orientasi.Sebelum tu berdebar2 sangat saya dan suami risau,bimbang dan takut.Maklumlah ini anak pertama dan pengalaman pertama masuk sekolah rendah.Lain sangat dengan di tadika.

Sebenarnya agak susah nak pilih sekolah untuk anak.Iyalah setiap ibu bapa pasti nakkan yang terbaik untuk anak masing2.Tapi mungkin ni yang terbaik yg kami mampu.Pagi2 tu senang je Ain bangun sebab nak ke sekolah.Excited sangat.

Dah sampai di sekolah,kami terus lihat nama semua murid di board berhampiran pondok jaga.Ain dalam kelas 1 Taurus.Terus kami daftarkan Ain dan anak diminta beratur mengikut barisan.Ibu bapa kena masuk dewan kerana ada taklimat.So,tinggalkan Ain dan tak sangka dia ok.Masa beratur tu pun dah dapat kawan dah.Delaila nama budak tu.Sorang lagi Ain lupa namanya.Yang kelakarnya sampai ke dalam kelas pun duduk bertiga dorang.Terharu juga saya sebab Ain ok.

Masa rehat kami ambil anak2 di kelas untuk makan di kantin.Saya dan Ain  yang beratur beli makanan.Sambil2 ajar dia beli makanan.Sedap masakannya.Nasi goreng rm1 untuk Ain dan saya beli bihun sup untuk saya.Lepas tu kami ambil buku teks dan beratur beli buku di kedai buku.Ni pun baju sukan tak beli lagi sebab dah habis stok.

Nak share sikit perbelanjaan untuk sekolah Ain.
-baju dan kain sekolah-rm140( saya tempah )upah pula 14 kali 5=70.ni pun baju sek agama tak beli lagi sebab tak confirm lagi sekolah agama.
-tudung,kasut,anak tudung,stokin,beg=rm150
-botol air dan telekung=rm54
-lencana dan name tag=rm15
-beli buku tulis dan alat tulis=rm80
-Bayar transit=rm250
Rasanya ni untuk setakat ni.Tunggu bayar yuran PIBG lah nanti.Saya cuma doakan agar Ain berjaya dunia akhirat.

1 comment:

  1. Huhu..... mana ada mummy yang tak eksaited bila anak masuk darjah 1....

    ReplyDelete