Google+ Followers

Friday, November 28, 2014

Adik saya dan Oppo

Assalamualaikum

Mesti parents yang ada anak2 UPSR masih lagi sibuk2 tentang result anak masing2..Mana nak sekolah lepas ni dan macam-macam lagi.Saya juga ada adik yang ambil UPSR baru2 ni.Alhamdulillah dia dapat 4A 1B.In sha Allah meneruskan legasi kecemerlangan kami adik-beradik.Bukan nak berlagak,kalau dulu time dapat hadiah,mak saya lah orang yang paling banyak dapat hadiah sebab kami adik beradik cemerlang masa di sekolah rendah.Hehe.Saya dulu dapat 3A 1B.Saya B matematik.Adik bongsu saya ni pula B English.Ada adik saya yang dapat 4A pun.Dulu kan 4 subjek saja.

Sebenarnya saya dah berjanji dengan adik saya nak berikan Rm 100 kalau dapat 1A.So ikut bilangan A lah.Awal tahun lagi saya janji dengan dia sebab nampak dia banyak sangat main.Kalau exam biasa,cuma dia dapat 2 A saja.Bila hari diumumkan result dalam pukul 9.00 tu kami saja lah mengusik dia,Azmien tengah ambil gambar tu,result straight A.Haha..Saja melawak.

Dalam pukul 11am lebih tetiba dia call saya.Kebetulan saya di sekolah buat kerja2 yg terbengkalai.Kak,adik dapat 4A.Nanti masuk lah duit tu..Nak beli oppo.Amboi..Kemain dia.Kita dulu ma abah belanja makan sate je.Tu pun kira syukur sangat dah.So,petang tu saya masukkan rm400 sebagai hadiah untuk dia.Haha.Bila cerita kat ma saya,dia cakap memang tak leh janji dengan Azmien sebab dia akan ingat.Tapi saya pun dah janji kan.

Sekalung tahniah untuk adik saya Wan Mohammad Azmien Azram.Dia sebenarnya muda setahun berbanding kawan2 lain ni.Lahir  01.01.2003.Nama dia pula Azmien Azram saya yang bagi sebab masa tu saya minat sangat dengan goal keeper Pahang Azmien Azram.Sekarang kan selalu jadi tetamu dalam perlawanan bola sepak.Heehe.

Semoga kejayaan ini akan berterusan selama-lamanya.Ini hanyalah permulaan sebuah kehidupan.Moga adik saya juga berjaya dunia akhirat.Aamiin.

6 comments:

  1. Wah.. baiknya kak ila ni.. moga murah rezeki.. sukalah azmin tu dapat hadiah best drp kakak2 dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin..in shaa Allah..kakak2 dan abang2 habis kena pau ngan dia..kehkeh..budak sekarang kan.Lain dengan kita dulu.

      Delete
  2. terselah muke adik yg kegembiraan =)

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat adik....tahniah jugak buat mama....mama mesti senang hatikan anak anak semuanya pandai pandai....sejuk perut mak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq kak okje..in shaa Allah semoga kami adik beradik berjaya dunia akhirat

      Delete