Google+ Followers

Wednesday, July 16, 2014

Sambal Tempoyak Petai

Alhamdulillah.Pagi2 lagi dapat rezeki hari ni.Sambal tempoyak petai dari KP saya.Sebenarnya hari tu masa potluck dia ada bawakan sambal ni.Saya yg first time makan cakap,sedapnya kerabu ni.Kawan cakap bukan kerabu lah.saya semua benda sedap saya cakap kerabu..Hehe.Saya terus cakap dengan kawan saya.Ni mesti orang Perak yang buat.Katanya.

Terus saya cari si pembuat sambal tempoyak pucuk ubi kayu.Laa,rupa-rupanya KP saya.Terus tanya resepi.Tapi sampai sekarang belum buat lagi.Keke..Tak sangka rupanya Kak Pah masih ingat yang saya suka makanan ni.
Alhamdulillah.Terima kasih Kak Pah..

Memberi makanan kepada orang yang berpuasa adalah sama seperti pahala orang yang berpuasa pada hari itu.

8 comments:

  1. Rezeki tu UA.. sedapnya. lama akak tak makan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.rezeki seawal 7.15 am.Mungkin tadi saya keluar langkah kaki kanan.Sedap sangat.

      Delete
  2. mmg sedap nih...kegemaran akak ni..yummy2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya Allah..sedap.susah digambarkan dgn kata2.hehe..over sangat:)Biasalah.baru second time makan.

      Delete

  3. Nati minta resepi buat dengan kak pah ya...boleh makan selalu. Rumah MIL i xpernah pula buat campur petai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah kan!sedap sangat.rezeki sangat hari ni.suami bawa balik nasi beriani free,adik ipar wat mai apam polkadot.Alhamdulillah.

      Delete