Google+ Followers

Monday, July 7, 2014

Rojak Mee/Mee Rojak

Assalamualaikum

Puasa kali nih memang nangis lah semua orang.Saya masih lagi masak di rumah.Say no to bazar Ramdan.Yeaah..

Hari Sabtu saya buat rojak mee.Memang sedap sangat.Saya beli kuah yang dah diproses dah.Betul ke diproses?Senang cerita kacang tu tinggal masukkan air atau santan je.Tak payahlah korang gigih nak goreng kacang,tampi lagi selepas dibuang selaput nipis tu dan kena blend lagi.Hehe.

Teringat masa kecik2 dulu time nak buat kuah kacang,sayalah orang yang mahir buat kuah kacang dalam famili saya.Maklumlah dalam usia saya darjah 6 saya dah diajar buat kuah kacang oleh mak saya.Thanks maa ajarkan your kakak ni..

Nak tau tak saya beli kuah kacang ni dengan Blogger tegar seantero Malaya,Aisy Nasiha..Bapak mertua dia yg buat.Katanyalah.Tak taulah takut dia pun terlibat sama dalam membuat kuah kacang tu.Keke..Jangan marah yea!Salam sayang dari saya♥♡♥

6 comments:

  1. Amboi pandai ya.. mestila i terlibat, terlibat mengedarkan kuah kacang ni. Haha.. sedap tu rojak sebab cukup lengkap bahannya..siap ada telur rebus lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..memang sedap..sebab kuahnya sedap sangat.

      Delete
  2. Salam singgah,

    Eh, apasal saya tak tahu menahu blogger tegar tu jual kuah kacang? Dia jual kat sekolah je ke?

    Sesekali boleh juga jadi juadah berbuka puasa mi rojak ni tapi den takda kuah kacang segeralah :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam..aah..boleh je order ngan dia..

      Delete
  3. alahai sedapnya kak..
    tak pernah buat tapi suami suka ni. rojak ayam

    ReplyDelete