Google+ Followers

Wednesday, July 16, 2014

Resepi Singgang Daging(Kelantan Style)

Assalamualaikum

Entah apalah adik saya nih.Ni kali ke dua dia minta resepi singgang daging.So saya terpaksa ulang tayang untuk dia sekali lagi.Tapi dalam gambar ni saya tempek gambar singgang tulang.Resepinya sama cuma kekdahnya berlainan.

Bahan2:Bawang merah,cili kering,lengkuas dan halia.Semuanya dihiris nipis.Kemudian,tumbuk biji ketumbar ikutlah kuantiti daging atau tulang.Agak2 dah lembut daging tu masukkan asam keping,gula melaka dan sedikit garam.Siap.Ops.Tambahkan sedikit  budu cap ketereh untuk rasa yang enak.Sekian.

Kalau singgang tulang,rebus tulanglah dulu.Barulah dicampakkan semua bahan masakan.Tapi kalau singganh daging yang senang empuk.Gaulkan terus bahan2 yang disebutkan dan bila dah agak2 lembut masukkan air secukup rasa.

3 comments:

  1. Kami buat sup tulang kali ketiga utk bulan puasa ni hari ni. Singgang tak buat lagi setakat ni.. jarang ada daging kat rumah ni pun. Ada masuk budu tu memang sedap la lauk singgang.. makan dgn nasi panas pulok

    ReplyDelete
    Replies
    1. sup tulang sekali.singgang tulang sekali.supa ayam sekali..tu lah kan.budu yg sedap tu.

      Delete
  2. ooo.. kena letak budu jugak ye.. hihi

    ReplyDelete