Google+ Followers

Saturday, July 12, 2014

Cara melembutkan daging dengan cepat

Assalamualaikum..

Tadi saya tengok orang sharekan cara melembutkan daging dalam masa yg cepat.5-10 minit saja masa yang diambil.Dari Korea videonya.Saya tengok dalam siakapkeli.com.

MashaAllah.Sangat cepat dan mudah especially untuk ibu2 yang berkerjaya tapi tetap nak hidangkan masakan dari air tangan sendiri.Cubalah.Just ambil dua buah periuk.Pastikan yang steel(besi).Buat macam yang saya tunjukkan.Periuk di atas tu hanya isikan dengan air.Lepas 10 minit saya tengok.Wahh.Memang menjadi.Nampak tak kesan2 darah yang turun daripada daging tu?Terus sentuh daging tu.Memang dah lembut.Trylah.

*abaikan bontot periuk yg hitam tu..hehe..

6 comments:

  1. Wah.. magic ni.. boleh cuba lain kali.. thanks sharing.. masak pe hari ni tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari ni my hubby masak..goreng daging ngan sos tiram je

      Delete
  2. Lembut maksudnya nanti masak kejap je ke nak nyah beku daging tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nyah beku sekejap dan tekstur daging pun dah lembut..masak mcm biasa lah

      Delete
  3. pertama kali tgk ni.
    blh la cba.
    stkat ni dok beli dgg btg pinang j kak.xda la lama sgt

    ReplyDelete