Google+ Followers

Thursday, June 26, 2014

Sukun

Assalamualaikum

Just nak tanya.Di Kelantan ada ke buah sukun ni?Anyone?Atau kita panggil dengan nama saintifik yang lain?Kehkeh.Sebabnya saya kenal buah sukun yang digoreng masa di Penang.Atau saya yang darakk..Haha.Malu..

Inilah pula kerepek sukun.Sedap rasanya.Kawan jual kat sekolah.

8 comments:

  1. Avik pun suka sangat buah sukun goreng..buat bubur dan buat kerepek..sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru tau ada kerepek sukun.memang sedap acik.

      Delete
  2. akak suka sgt buah sukun ni,kalu dpt goreng mcm goreng pisang tu pun sedap,potong nipis2,

    ReplyDelete
  3. Ada je sukun kat klate nun cik Zilla ooii. Still panggil sukun kat sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye ke?kg ambe tak dop kot..dah tua baru kenal

      Delete
  4. Penah masa menyewa kat kuala kedah, makcik tuan tanah tu masak kuih dengan sukun 2 jenis. Baru tahu macam2 leh buat dengan sukun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooh..saya mmg fail la.dah tua baru kenal buah sukun

      Delete