Google+ Followers

Sunday, April 27, 2014

How do Plants Grow

Entri ni khas untuk Ain Insyirah.Dia selalu cerita yang senang je nak tanam pokok.Teacher dah ajar di sekolah.Perlukan air dan matahari.

Jadi bila balik rumah dia minta saya tanam biji.mana lah umi nak cari. Padahal kacang hijau ada je.Umi ajar dia cara paling basic tanam pokok.
Ha..kan senang.Hari tu masa nak makan sup,sebab tak ada daun bawang,saya potong sikit daun bawang ni..Hehe.Tiada rotan akar pun berguna.

6 comments:

  1. UA tu sama ada lama tak masak sampai tumbuh berbatang cenggitu ataupun beli bawang banyak hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlebih beli bwg asalnya and lama tak masak pun iya..haha..pastu rendam ngan sedikit air jadi macam tu lah..

      Delete
  2. Cantik pulak daun bawang tumbuh tu..bolih buat hiasan kat dapur...

    ReplyDelete
  3. Ai pandai umi dia buat BBM ya. Agaknya cikgu Naim pun ada benda ni kot, bulan 3 hari tu Naim ada bawa balik sebekas tauge ... dia tunjuk kat mama..

    ReplyDelete