Google+ Followers

Saturday, April 19, 2014

Fenomena Golden Penda

Assalamualaikum..

Semalam saya mengambil anak seperti biasa dari taska.Semasa melalui kawasan tersebut,kelihatan dari jauh pokok yang cantik ni.Anak2 pun excited cakap cantik.

Hampir semua rumah di kawasan itu ada pokok ni.Tetapi saya terlupa bawa fon semalam
Jadi tak dapat snap gambar.Gambar ni saya share dari fb kawan.Hehe.Macam tau2 je.Saya tengah adore pokok bunga ni.

kalau dulu musim bunga 'sakura'melanda malaysia.Sekarang bunga Golden Penda pula.Cantik sangat.Rumah sapa ada?Nak mintak,boleh!!Yang saya tau di Kulai Johor juga mengalami fenomena bunga Golden Penda juga.Di Selangor pun ada.Sapa yang tak pernah tengok selamat menikmati.Cantik..Subhanallah;)

6 comments:

  1. Canggih namanya. Kawasan kami ni takde nampak pulak bunga kuning ni. Lawa nampaknya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah lawa kan.mula2 ingatkan rambutan kuning

      Delete
  2. kt tepeng musim bunga lonie kak..mcm2 kaler ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunga kertas ke bunga raya?ko bunga tulip?

      Delete
  3. bunga cinta lestari kata khalish

    ReplyDelete