Google+ Followers

Thursday, March 6, 2014

First Time Pakai Waze:)

Assalamualaikum..

Semalam pun huru hara juga episod hidup saya.Tiba2 dapat surat AGM Kadet Remaja Sekolah di SAMTAJ seksyen 11 S.alam.Dapat surat semalam suruh attend meeting semalam.Pagi tu saya banyak kelas.Tak sempat jumpa PK Ko walaupun nampak ada miss called.

Rupanya Cikgu sesi petang dah siap bawa baju KRS untuk saya.Kesian dia sebab saya yg rasmikan baju yang baru dibelinya.Walhal dia sendiri belum pakai lagi.Sebabnya guru penasihat diwajibkan pakai baju KRS.Terus nampak saya macam askar walaupun kita ni lemah lembut.Hihi..Makcik Askar..

Habis bab baju,saya memang lemah bab jalan.Saya rasa saya pernah nampak sekolah tu tapi masa tu dengan suami.Macam manalah nak pergi sendiri.Call husband dan dia setuju nak suruh saya follow dia.Meeting pukul 2 pm.So saya minta kawan reliefkan saya.Pukul 12.30pm saya dah bertolak balik ke rumah.

Habis meeting dalam pukul 4pm,saya pun try la waze saya.Walhal dah lama suami install dalam fon. Sebabnya lupa tanya suami jalan balik.Haha.Saya pun agak cikgu perempuan yang pakai estima yang park sebelah saya tu pun sedang waze jalan juga.Sebab lama dia dalam kereta sebelum bergerak.So i gerak dulu yea..Bye2 kak.

Pasal waze ni dah lama saya dan suami pakai.Tapi secara jujurnya saya sendiri belum pernah.Asyik jadi co pilot saja selama ni..Iyalah.Hidup terlalu bergantung pada suami.Ee macam manalah kalau tak ada suami.Haru jadinya.Masa ni lah baru tau betapa sayangnya pada suami.Kalau suami kat depan mata ada saja yang tak kena kan:)Lagi satu tak yakin dengan waze sebab kadang2 dia bagi jalan yang paling ceruk kan!Takut juga.

Tapi Alhamdulillah.6 minit saja saya balik dari sekolah tu.Syukur.Tq waze.Lain kali nak waze lagilah sebab memang accurate jalan yang diberikan.Saya just ikut saja.Sapa2 yang belum ada waze terutama pemandu wanita macam saya cepat2 install dan alih bahasa terus ke bahasa melayu..hihi.Tq Allah memudahkan urusan saya semalam..

4 comments:

  1. Haha... pencapaian yg menarik ni. Lepas ni makin beranilah nak ke mana2 sdiri ya.. legalah macam tu. Lagi2 bagi orang sibuk yg selalu kerja kat luar macam cik wan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhhahah..dop2..kena bergantung ngan my hubby juga..

      Delete
  2. Okje pernah guna jugak waze ni.. .satu lagi google map....mmg sangat membantu

    ReplyDelete