Google+ Followers

Monday, February 10, 2014

Pengat Labu

Assalamualaikum..

Tadi kan saya cakap yang saya bawa budak ping pong.Balik tu sesat sekejap sampaikan masuk cyberjaya.Saya dah panik dah.Nasib baik ada budak ni cepat2 on kan gps dari handphone dia.So,saya u turn kat mana2 entah tadi..Huhu..Nasib baik jumpa dan bawa budak2 form 5.Kalau budak kecik naya saya.

Balik sekolah saya rasa macam nak makan pengat labu.Lagipun dah lama labu tu bertapa dalam peti sejuk.Kesian lah dia.Saya masakkan sebelah saja tadi.Ni pemberian kawan sekolah.Saya campur dengan sedikit sagu.

Rasanya?Alhamdulillah.Tidak mengecewakan.Nanti anak2 balik sekolah makan pengat je lah.Rasanya nak buat cekodok bilis lah satu lagi untuk tambahan masakan.Ganti nasi.Malam ni dah tak payah masak dah.Hihi..

6 comments:

  1. wow sedap tu.. sy suka tambahkan biji sagu dlm pengat labu saya. kat rumah ni pon ada 2 biji labu yg agak besar saiznya. ntah bila nak korbankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingt tak i mintak resepi ni dari you hari tu..baru hari ni terlaksana..sibuk sangat sekolah kami:)tadi pun tambah sagu juga..not bad:)

      Delete
  2. Wah... makin terror la pasal jalan lepas ni.. dah tahu jalan ke cyber? Hihi.. pengalaman tuh.. balik ikut elite ke tadi?

    Sempat buat pengat lagi.. oklah tu.. seronok la anak2 makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huahua..nak nangis rasa..tak tau lah..elite ko mana..aah..pengalaman kan..nasib baik sesat 5 minit jah..

      aah..si kecik ngan zahin je suka pengat ni:)

      Delete
  3. Rajinnya buat pengat..tumis mcm sayur sedap ni..cmpr dgn udg kering

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo..potong kecik2 lepastu tumis yea!in shaa allah saya try:)

      Delete