Google+ Followers

Friday, January 10, 2014

Jumaat yang Penuh Barakah

ASSALAMUALAIKUM DAN HAI..

Alhamdulillah kita masih lagi bernafas di bumi Allah ini. Hari ni pula penghulu segala hari.Perbanyakkanlah amalan sunat pada hari ini. In syaa Allah besar pahalanya walaupun benda yang kita buat tu nampak kecil seperti memotong kuku dan memakai wangian.Saya update blog ni pun sementara tunggu suami balik dari masjid.Kami dating berdua lepas ni.Hihi.. 
 
Pagi tadi, awal-awal pagi perjalanan saya hari ni sangat lancar.Lapan traffic light tu semua hijau.Sebenarnya tujuh,yang ke-8 tu sempat saya tekan pedal walaupun dah bertukar merah.Lancar bukan!Sebenarnya ada hari juga kelancaran perjalanan kita ni.Ada hari semuanya merah saja. Tension betul!Tapi ingat,semuanya telah diaturkanNya.Sama juga dengan hidup kita.

Hari ni dapat jadual baharu.28 waktu.Amik kau!!Penuh sangat dengan waktu Sejarah.Tapi tak apalah anggaplah ia hikmah di sebaliknya.Saya terimanya dengan penuh hikmah;)
 
Pagi2 lagi sekolah kami adakan bacaan yassin.Memang setiap jumaat pada tahun ini, bacaan yassin diadakan untuk semua tingkatan.Pelajar moral pula ada sesi ceramah.Objektifnya tak lain tak bukan untuk menjadikan student2 kita lebih menjadi.
 
 
Pelajar-pelajar khusyuk menadah tangan selepas bacaan yassin
 
Lepas bacaan yassin, kami semua guru dan murid berselawat ke atas junjungan besar kita, Nabi Muhammad s.a.w yang kebetulan ini adalah bulan Rabiulawal, bulan kelahiran baginda.Nak menitis air mata saya dengar selawat. Pagi tadi,dalam radio ikim pun ada dipasangkan  selawat ke atas Nabi.Ya, saya sangat merinduinya;( Semoga kita semua beroleh syafaatnya di akhirat kelak..Aminn..
 
 
Cikgu dan kaunselor

No comments:

Post a Comment