Google+ Followers

Wednesday, January 29, 2014

Bila Suami Masak Stim

Assalamualaikum..

Ni kisah Ahad lepas.Suami saya terlebih rajin.Ikan merah dalam peti ais tu memang dah lama dah.Saya malas nak masak sebab nak kena siang ikan yang besar tu renyah sikit.So, saya cadangkan kat suami masak stim.

Dia lah yang buat semua bahan dan masak.Rajin betul suami saya hari tu.Hari tu je lah.Haha..Dia yang ke Tesco beli barang2.Pendek kata dari siang sampailah ikan tu masak dia lah yang buat..
Saya pula just tolong hidangkan.

Rasa?Wah..memang terangkat habis..Cukup dengan semua rasa.Sebenarnya ikan merah ni pemberian adik saya yang mana suaminya kaki pancing.Dia juga ada bagi ikan bawal sekor.Tapi bawal dah lama dah selamat:)

Sorilah.Persembahan kurang memuaskan.Saya yang potong daun sup dan daun bawang tu kasar2 sampai tak nampak dah rupa ikan.Terima kasih kanda:)

2 comments:

  1. Wah...nampak menyelerakan.. ikan merah ni besarlah ya.. separuh pun dah penuh pinggan ....puas hatila makan kanda yg masak ya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. besar sangat..sekor tu..tapi kena potong dua sebab tak muat steamer..
      oklah..sekali sekala..haha

      Delete