Google+ Followers

Monday, December 30, 2013

Amalkanlah Ayat Seribu Dinar

Assalamualaikum..

Rasa nak sangat berkongsi tentang ayat seribu dinar ni atau setengah orang panggil ayat wa man yattaqillah..Saya amalkan ayat ni tak silap saya masa di Tingkatan 3.Masa tu cikgu Sains saya yang sering ajarkan.Cikgu Ruhani Hussin namanyaq..oh..i miss you cikgu.Dia kata kalau kita baca ayat ni in syaa Allah kita akan mendapat rezeki yang tidak disangka.Dari seorang budak hingusan sampailah sekarang,saya memang amalkannya.In syaa Allah.Bukan kata syirik ke apa,sekadar berkongsi beberapa peristiwa yg berlaku ke atas diri saya.Ini pun atas ketentuan Allah juga.Kun Fayakun..

peristiwa 1;
Memang ajaib sangat.Masa tu saya tingkatan 4 tak silap.Tak ada lesen lagi,bawa motor ikut jalan kampung secara haram.:)ke Pekan berdekatan.Balik tu,tiba2 motor mati dalam perjalanan.Alamak..Saya pun turun motor dan cek minyak.Haha..Tu saja pun saya tau.Tangki minyak memang kosong.Patutlah..Saya pun start tuntun motor saya.Tak sampai 3 langkah,tiba2 datang seorang pakcik yg cacat kaki membawa motor roda 3.Dia berhenti,tanya saya.Saya pun cerita pasal motor saya dan kemudian dia berikan saya sebotol minyak untuk saya isikan.Saya nak bayar,dia cakap tak apa,memang dia baru balik dari kedai beli minyak untuk diisikan dalam motornya...Alhamdulillah.Allah kirimkan saya orang yang tepat pada masanya.Tapi siapakah pak cik tu?Saya tanya abah,abah pun tak pasti sapa..misteri sangat.

peristiwa 2:
peristiwa ni baru saja berlaku dalam seminggu lepas.Masa tengah masak,gas habis.Saya call semua nombor gas yang ada dalam simpanan.Semua tak berangkat.Yang angkat pun cakap salah nombor.Terus telefon hubby.Saya suruh dia balik untuk tukar di kedai.Bila dia balik,sampai di tempat parking,sebuah lori yang penuh dengan gas ada di tempat parking.Sekejap saja orang yang hantar gas tu terus bawa ke rumah.Alhamdulillah.Memang tak sangka.

Peristiwa 3
Hari tu pernah terdetik nak makan sate.Esoknya masa jamuan hari guru di sekolah,dihidangkan sate.Memang kena sangat.

Peristiwa 4
Saya ni tak cemerlang sangat.Tapi,saya sangat terkejut bila nama Saya dipilih untuk mendapat APC.Saya tahu memang ajaib.Saya memang tak layak tapi kuasa Allah.Dia yang lebih tahu.

Peristiwa 5
Semalam,buka2 peti surat,tetiba ada cek dari etiqa.Kenapa ya?Mungkin sebab trrlebih bayar insurans kereta kot:)walaupun jumlahnya kecil,tapi semua ni pemberian Allah yang memang tak dapat disangkal lagi.

Jadi,amalkanlah ayat seribu dinar sekurang-kurangnya kita baca 3 kali selepas solat.In syaa Allah rezeki yang kita dapat memang tidak disangkakan..Tapi solat pun jangan dilupakan kerana solat tiang agama..Wallahua'lam..♥♡♥

No comments:

Post a Comment