Google+ Followers

Tuesday, November 19, 2013

Rezeki yang Tidak disangka

Assalamualaikum..

Nah,inilah keropok yang dibawa jauh dari Kelantan oleh ibu yang tercinta.Macam miracle je.Mak saya boleh tahu yang anaknya ini memang nak makan sangat keropok lekor.

Hari tu,masa otw balik Shah Alam,memang saya dah berniat nak beli keropok lekor memandangkan keropok keping saja yang banyak kat rumah Shah Alam.Tapi,disebabkan dua buah bas yang turut sama singgah untuk membeli ole2,saya batalkan niat beli keropok lekor walaupun hati ni teringin sangat.Lagipun,saya tak suka beratur dan tunggu terlalu lama.

Saya tak cakap pun dengan mak saya tentang hal ni.Tapi;tiba2 bila datang ke Shah Alam semalam,mak cakap dia ada belikan keropok lekor.Tersenyum saya.Hati ibu boleh rasa apa yang anaknya rasakan!MasyaAllah..Dan mungkin juga saya selalu amalkan ayat seribu dinar dari Tingkatan 3 lagi sampailah sekarang.Inilah dia rezeki yang tak disangka-sangka..(Cikgu Sains saya dulu pernah cakap kalau amalkan ayat2 ini,kita tak akan sangka kita dapat sesuatu benda di luar jangkauan kita).Sama2 kita muhasabah diri..

2 comments:

  1. Sedap tu kerepok.. sedap sangat makan di kala hujan....meriahla ada ramai orang kat rumah Zilla tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah..tak cukup kopok,goreng roti telur plok..anak dara request..layan aje lah

      Delete