Google+ Followers

Thursday, October 31, 2013

Kita 1 Malaysia

Assalamualaikum..

Esok sekolah dah start cuti..seronoknya!Walaupun masih ada lagi berbaki dalam 10% lagi sesi persekolahan sebelum mula bercuti panjang..(tak sabar rasanya)

Tadi masa bawa anak saya ke 7e,saya nampak ada aunty india jual bunga dan tengah sibuk buat hiasan bunga..Mungkin jualan untuk Deepavali agaknya.Saya jadi kesian tengok aunty tu..tambah-tambah lagi anak dia yang berusia 9 tahun yang turut sama menjual bunga,perasaan kasihan saya makin bertambah..Kita ni kan 1 Malaysia..

Jadi,nak dijadikan cerita saya belilah bunga carnation tu,dengan niat ingin membantu.lagipun tak salahkan?sambil2 tu bolehlah hias rumah.Dan dengan sengajanya bunga plastik yang ada kat rumah pun jadi mangsa bakul sampah.Lagipun dah lama sangat bunga yang ada tu berbakti kepada saya. Ini lah yang dikatakan habis madu sepah dibuang..LOL..hihi

Wednesday, October 30, 2013

Hari saya

Assalamualaikum..haii..

Hari ni dekat sekolah ada anugerah kokurikulum..anugerah ni sebenarnya untuk murid-murid saja..murid yang aktif dalam kokurikulum..jadi saya tak ambil pot sangatlah.Tapi tiba-tiba mc announce nama saya untuk pencapaian kelas terbaiktingkatan 3 Pertengahan tahun..speachless sangat..macam tak percaya pun ada..lagi saya dapt kelas terbaik untuk percubaan tingkatan 3 iaitu kelas 3 Amanah..murid terbaik tingkatan 3 juga disandang oleh Harihaaran..murid kelas saya..bangga sangat ajar budak-budak kelas baik ni.Kiranya cikgu pun dapat tempias juga.

Untuk anugerah lain lagi saya terima kelas terbersih tingkatan 3.Badan beruniform yang saya join iaitu Pandu Puteri pula terima anugerah papan kenyataan terbaik.Lagi satu penyertaan pakaian seragam terbaik.Siap dapat trofi dan sijil lagi.Alhamdulillah.Bangga sangat.Saya tulis ni pun untuk kenang-kenangan bila saya dah tua nanti..Bolehlah ceruta kat cucu cicit saya..haha..mesti diorang bangga kan dengan nenek diorang..hhaa.Boleh saya simpulkan kat sini kalau kita kerja kerana Allah,in sha Allah..Allah akan bersama kita.Lagipun perasaan ngantuk dan penat menanda kertas Sejarah tak hilang lagi.Tak sangka Allah bagi kesusahan,dia nak gantikan dengan kesenangan.

Ruginya pakai baju tak cantik hari ni..

Thursday, October 24, 2013

baby zaim 1 year old

Assalamualaikum..
Hai..rasanya dah kulat ijau dah blog ni..lama betul tak update..terlupa ada blog..ehehe..harini genaplah setahun usia anak saya yang ke3..selamat hari lahir anak umi..moga dirimu dalam lindungan Allah s.w.t selalu...doa umi sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu..biarlah dirimu menjadi pemimpin yang berakhlak dan soleh,bijak sesuai dengan namamu muhammad zaim iskandar...amin ya robbal alamin..