Google+ Followers

Saturday, May 4, 2013

Zoo Negara 2013

Assalamualaikum..

Sebenarnya saya dan famili ke zoo negara RAbu lepas..tapi baru nak cerita..asalnya en hubby ajak tengok iron man3.tapi tetap berdegil..nak juga ke zoo..maklumlah,sejak jadi orang KL hampir 7 tahun,tak pernah jejak lagi ke zoo negara..kalu zoo taiping dan melaka dah beberapa kali dah. Inilah orang kata gajah di depan tak nampak,kuman yang di seberang lagi nampak.

Memang pun ke zoo hari tu ada gajah..siap menyahtinjakan lagi bahan buangan depsn kami..ee,tak malu betul..kata anak saya yang umur 3 tahun..ok,habis pasal gajah..tiket ke zoo..mahal juga lah bagi orang yang biasa macam saya ni..dewasa=rm30..kanak2=rm6..so kami suami isteri dan 2 anak,dah rm 72..mak aii..tapi demi anak2 umi merelakannya..

Satu lagi,makanan pun mahal..1 scoop aiskrim kon tu Rm6..ish2..kalau beli tempat lain dah dapat 6 kon dah..hehe..okla..tapi kalau tak beli,anak2 lapar..tapi mahal..beli aje lah.

Sepanjang kat sana sume berjalan lancar..anak2 pun ok.dengar kata.kami tak naik train pun.berjimat..sambil excercise.lagipun cuaca redup hari tu..Alhamdulillah.anak2 sume happy..so ok la..dapat juga diorang belajar.Itulah cerita cuti saya.

2 comments:

  1. nape tak ajak naim sama?

    tak pe, umi dia byk duit tu.

    yg penting anak anak seronok, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. plan tak sengaja tu..maybe nx time kita plan lg..huhu..banyak la sgt..tapi anak2 hepi..okla

      Delete