Google+ Followers

Sunday, February 17, 2013

Bonding

Assalamualaikum...

Perasan tak yang anak-anak kita mempunyai bonding ataupun ikatan yang kuat dengan adik beradiknya ?saya dah perasan sebelum ni semasa bersalin anak yang kedua..hari ni memori tu datang balik..macam dejavu pulak..tadi, masa anak kedua saya nangis, baby pun ikut nangis..abang berenti nangis, baby pun berenti nangis..itulah yang saya maksudkan sebagai bonding antara anak-anak.kalau dengan kita tu memang biasala, sebab kita kan ibu bapa mereka.sungguh unik kan anugerah Allah ni?
      jadi, insiden tadi mengingatkan saya sewaktu saya berpantang kat kampung..bila anak sulung nangis,anak kedua mesti ikut nangis..mak saya selalu cakap macam kembar pulak.bila sorang nangis, yang sorang lagi mesti nangis..so,kepada ibu-ibu muda yang tengah pregnant,jaga tingkah laku,sebabnya setiap tingkah lau kita cerminan kepada tingkah laku anak kita..

No comments:

Post a Comment